Společnost tvrdí, že používá mikrofon vašeho telefonu k zobrazování reklam pro Facebook, Google a další

Existuje mnoho způsobů, jak zlepšit vaše soukromí v online světě, ale tak či onak, velké i malé korporace nacházejí způsoby, jak těžit uživatelská data, ať už s jejich souhlasem, nebo bez něj.

Jeden takový případ upoutal naši pozornost, kdy je marketingová agentura pod palbou kritiky od prosince 2023 ( placené/pouze pro předplatitele ). Bylo vidět, jak propaguje používání technologie „aktivního naslouchání“, kterou vyvinula a která je zaměřena na chytré telefony pro sběr hlasových dat uživatelů pomocí integrovaných mikrofonů a jejich zpracování pomocí umělé inteligence.

Ale s nedávnou zprávou 404 Media (placené vysílání) se situace ukazuje být pochmurnější, než se dříve myslelo.

Co se děje: V prezentaci , která se objevila od zveřejnění původní zprávy, byla spatřena společnost Cox Media Group (CMG), digitální marketingová společnost se sídlem v Atlantě ve státě Georgia, jak v prezentaci propaguje „ sílu hlasu “. V ní nastínila, jak může pomocí umělé inteligence shromažďovat a analyzovat hlasová data od uživatelů z více než 470 zdrojů

-

Mezi tyto zdroje patří jména jako Google, Facebook, Amazon a LinkedIn.

-

To vše pak mohou inzerenti využít k cílení na „ spotřebitele na trhu “ (uživatele), když kombinují hlasová data s behaviorálními daty k identifikaci publika, které je „ připraveno k nákupu “ v cílovém okruhu 16 kilometrů ( může jít až do vzdálenosti 32 kilometrů ).

To vše bylo nabízeno za týdenní cenu 100 dolarů/den pro variantu s okruhem 10 mil a 200 dolarů/den pro variantu s okruhem 20 mil.

-

Samozřejmě tím neskončili; ve stejném projevu se dále chlubili svými dlouhodobými partnerstvími se společnostmi Google, Amazon Advertising a Facebook a tvrdili, že jsou „ PRVNÍM VŮBEC “ mediálním partnerem Amazon Advertising. Přesvědčte se sami. 

Daný pitch balíček si můžete stáhnout kliknutím na tlačítko pro stažení níže nebo si jej můžete stáhnout přímo ze zdroje (404 Media), abyste se na něj mohli blíže podívat.

Pokud jste se chtěli dozvědět, jak funguje jejich technologie „aktivního naslouchání“, můžete nám poskytnout kopii blogu Justina Wenokura na archive.today . Je viceprezidentem pro digitální strategii společnosti CMG, který o tom původně psal na jejich oficiálních webových stránkách, ale blog byl od té doby odstraněn.

Je to zajímavé čtení, kde CMG tvrdí, že odposlouchávání telefonu uživatele je legální a že:

Když stahování nebo aktualizace nové aplikace vyzve spotřebitele k zobrazení několikastránkové smlouvy s podmínkami použití někde drobným písmem, často je součástí i aktivní naslouchání.

Ukončená partnerství: Je zajímavé, že mluvčí Amazonu sdělil televizi 404 Media, že jeho reklamní divize „ na tomto programu nikdy nespolupracovala se společností CMG a ani to neplánuje “.

Podobně Google vyřadil CMG ze svého partnerského programu a Meta, vlastník Facebooku, údajně zahájil kontrolu CMG, aby zjistil, zda neporušuje některé z jejich podmínek služby.

Zkoušel jsem vyhledat CMG na platformě Meta Business Partners , ale nikde jsem to nenašel. Možná je už odstranili?

Vzniká znepokojivá situace : Vzhledem k tomu, že velké technologické společnosti mohou zneužívat takové „ partnery “ třetích stran k získávání uživatelských dat, i když mají zavedeny pokyny, jak mohou tyto organizace data získávat, kdo ví, co se děje v zákulisí?

Vezměte si například Instagram . Mnoho lidí po celém světě si všimlo , že když zadají nějaké konkrétní klíčové slovo, obvykle se jim zobrazí související reklama, i když ho v minulosti nehledali.

Pokud začnete hledat na webu, najdete spoustu podobných případů. Podle mě se tento problém nebere tak vážně, jak by měl, a normalizuje se v podobě memů a podobně.

Pokud se chcete dozvědět více o fiasku CMG, můžete si přečíst neplacené zpravodajství Fast Company a The Byte .

Spolupracujeme s ambiciózními značkami a lidmi; pojďme společně vybudovat něco skvělého.
Sledujte nás
MENU